- znajomości swoich praw,
   - zapoznania się z programem nauczania poszczególnych przedmiotów,
   - zapoznania się z wewnątrzszkolnym systemem oceniania i oceny zgodnie z
   jego założeniami,
   - właściwie zorganizowanego procesu kształcenia,
   -	opieki wychowawczej i zapewnienia warunków bezpieczeństwa, 
   -	higienicznych warunków nauki.
   -	życzliwego podmiotowego traktowania w procesie kształcenia i
   wychowania, 
   -	swobody w wyrażaniu własnych poglądów, myśli i przekonań, 
   -	rozwijania swoich zainteresowań, zdolności i talentów na zajęciach
   lekcyjnych, pozalekcyjnych oraz poza szkołą w szczególności realizowanie
   indywidualnego programu lub indywidualnego toku nauki, na zasadach
   określonych odrębnymi przepisami, 
   -	powiadamiania go o terminie i zakresie pisemnych sprawdzianów,
   -	jawnej i umotywowanej oceny, 
   -	odpoczynku w czasie przerw świątecznych i ferii, 
   -	uzyskania pomocy w przypadku trudności w nauce, 
   -	korzystania z opieki zdrowotnej oraz poradnictwa i terapii
   pedagogicznej i psychologicznej, 
   -	korzystania z pomieszczeń szkolnych, sprzętu środków dydaktycznych,
 księgozbioru biblioteki i świetlicy  tak podczas zajęć lekcyjnych jak
   i pozalekcyjnych, 
   -	uczestnictwa i udziału w organizowaniu imprez kulturalnych, sportowych
   i rozrywkowych na terenie szkoły,
   -	uczestnictwa  w organizacjach i stowarzyszeniach działających na
   terenie szkoły,
   -	tajności korespondencji oraz  tajemnicy życia prywatnego i rodzinnego
   
   -	ochrony swojej własności,
   -	odwoływania się,
   
   
   -	przestrzegania obowiązujących w szkole przepisów,
   -	uczyć się systematycznie, pracować nad własnym rozwojem, aktywnie
   uczestniczyć w zajęciach lekcyjnych i życiu szkoły,
   -	godnie reprezentować szkołę, 
   -	odnosić się z szacunkiem do nauczycieli i innych pracowników szkoły,
   
   -	chronić własne życie i zdrowie, przestrzegać zasad higieny, 
   -	dbać o ład , porządek oraz mienie szkolne, własne i innych,
   starać się o uzyskanie jak najwyższej oceny własnego zachowania,